Política de Defesa i de Sigurança Quemun

La Política de Defesa i de Sigurança Quemun, ó PDSC, ye un eilemiento amportante de la política de la Ounion Ouropeia (UE) i ye l domínio de la política de la UE qu'abrange la defesa i ls aspetos melitares. La PDSC ye l sucessor de la Sigurança i Defesa de la Eidantidade Ouropeia sob la tutela de la NATO, mas difire na medida an que se ansere ne l ámbito de la jurisdiçon de la Ounion Ouropeia an si, ancluindo ls países sin laços cula NATO. Cula antrada an bigor de l Tratado de Lisboua, sucediu a la Política Ouropeia de Sigurança i de Defesa.

Esta páigina ó cacho fui traduzida outomaticamente i percisa de ser rebista por un falante natibo de mirandés. Se sabes bien mirandés ajuda la Biquipédia rebendo este artigo. Apuis de la rebison apaga esta marca. Oubrigado!

Formalmente, la Política de Defesa i de Sigurança Quemun ye un domínio de l Cunseilho de la Ounion Ouropeia, sendo un ourganismo antergobernamental an que ls Stados-nembros stan repersentados. Inda assi, l Alto Repersentante de la Ounion pa ls Negócios Strangeiros i la Política de Sigurança, tamien zampenha un papel seneficatibo. Na culidade de Secretairo-Giral de l Cunseilho, el prepara i analisa las decisones la séren feitas antes de séren liebadas al Cunseilho. El ye apoiado pul Secretariado-Giral de l Cunseilho de la Ounion Ouropeia.

Strutura atual eiditar

Ls seguintes uorganos políticos i melitares permanentes fúrun stablecidos passado l'aprobaçon de l Cunseilho Ouropeu:

A partir de 1 de Janeiro de 2007, l Centro de Ouparaçones de la UE ampeçou a trabalhar an Bruxelas. El puode comandar un tamanho lemitado de cerca de 2000 tropas (por eisemplo, un agrupamiento tático).

Para para alhá de l centro de la UE, cinco sedes ouperacionales nacionales fúrun çponiblizados para uso de la Ounion: Mont Balerien an Paris, Northwod an Londres, Potsdan, Centocelle an Roma i Larissa. La UE puode tamien outelizar ounidades de la NATO.[1]

Refréncias

  1. Centro de Operações da UE Arquibado an 2008-03-30 ne l Wayback Machine. no consilium.europa.eu (an anglés)

Fetura leitura eiditar

Lhigaçones sternas eiditar

  Este artigo ye un rabisco. Tu puodes ajudar la Biquipédia acrecentando-lo.